Rozšíření elektronických služeb města Jeseník
Termín
červen 2025
Financování
EU, MMR
Strategický plán
Správa
Popis
Město Jeseník připravilo modernizaci poskytování elektronických služeb občanům a podnikatelům prostřednictvím nového Portálu občana. Dosavadní systém vyžadoval fyzické podání dokumentů na úřadě, což omezovalo efektivitu a dostupnost eGovernmentu. Nový portál umožňuje elektronická podání, online platby, a poskytuje bezpečný přístup pomocí elektronické identity (NIA). Součástí projektu je také pořízení systémů zajišťujících bezpečnost informací a vytvoření prostředí odpovídajícího národním standardům digitálních služeb (IK ČR, NAP). Portál nabízí občanům přehledný účet, notifikace, historii podání a archiv dokumentů.
Projekt je realizován v rámci cíle Využívání přínosů digitalizace pro občany, podniky, výzkumné organizace a veřejné orgány. Cílem projektu je rozvoj elektronických služeb města Jeseník zavedením nových el. podání a el. platebních služeb pro občany v rámci nového IS portálu občana, nástrojů pro ochranu webových aplikací města, zabezpečeného řešení redundantního datového úložiště pro zvýšení úrovně dostupnosti dat.
Projekt „Rozšíření elektronických služeb města Jeseník“, reg. č. CZ.06.01.01/00/22_008/0002055, je financován prostřednictvím EU v rámci Integrovaného operačního programu 2021-2027.
Veřejný přínos
Projekt přinese obyvatelům města Jeseník i podnikatelským subjektům rychlejší, jednodušší a dostupnější vyřizování úředních záležitostí bez nutnosti osobní návštěvy úřadu. Díky elektronickému Portálu občana bude možné vyplnit a podat formuláře online, provést platby za místní poplatky a sledovat stav svých žádostí z pohodlí domova.
Zavedením elektronické identity (NIA) se výrazně zvýší bezpečnost a důvěryhodnost komunikace s úřadem. Projekt zároveň přispívá ke zvýšení efektivity veřejné správy, snížení administrativní zátěže a zlepšení dostupnosti služeb i pro osoby se ztíženým přístupem na úřad (např. zdravotně znevýhodnění, senioři, lidé z okolních obcí).